1.9543 [dev test and development only]

Player score (Leaderboard stuff) now flows into a special attribute called "Luck" that grants "lucky rolls" on some things like aiming, shield reflection, ammo barrel ignition (a lucky roll stops your faction's ammo barrels from exploding).

プレイヤースコア(例のリーダーボードの件)が「幸運」を呼び込むように
「幸運」は「幸運のサイコロ」を振ってくれる(精度やシールドの反射、弾薬樽の爆発を防いでくれる)


It also flows (perhaps much more importantly) into an experience gain factor.

そして(多分もっと大事なことに)経験値倍率にも関わってくる

Lucky rolls are currently displayed to the HUD but in the fullness of time I may turn that off as the outcome of the rolls is so minor as to not be worth displaying,( most of the time)

今のところHUDに表示されてはいるけど、この効果はあまりに小さくて映すに値しないので最終的には表示されなくなるでしょう

(and sometimes it's nice to feel lucky without knowing it!!)

(そして時々、幸運のサイコロのおかげとも知らずラッキーだと思うようになるでしょう)

White Flayer mission 2 is now leaderboarded but the leaderboard MIGHT be wiped for next patch if we decide the par time is currently too long!
WFミッション2にリーダーボードが追加されましたが今の基準タイムが長すぎると判断されれば削除されるでしょう



-----------

例によってノーティアーさんに翻訳していただきつつ!ありがたやありやがたや 人(´ω`;) 

20160520220350_1
こんな感じでキャラクターシートにラッキーの項目が。
・・・なんか微妙に雰囲気変わりましたね・・・
20160520220259_1
そして件のリーダーボード。こんな感じで表示されるのね。

まずは運のスキルを手に入れにいかんとダメそうですね。
まぁ粒子砲があるからシールド貫通は今更と思うべきなのか、いや致命的杉内?と思うべきか。
どうやらリフレクトシールドだけっぽいのでディスラプト層で「救いは無いのよ?(ニコッ」が出来そうと言うか。