まずは初報というか、眠すぎるので深夜速報版。
v1.969 [all branches]
Sneaking in a small patch before the next step of Unity 5.6 and FTD 2.0
[Bug fix] Multiplayer campaign time being reset on loading save fixed
[Bug fix] Game paused on instance load after crash bug fixed
[Bug fix] Missiles being offset occasionally on fast craft when using 'apply to all' bug fixed
[Improvement] Wireless transmitter now controllable via ACB
[Improvement] New models for turrets, rubber, Rams and simple weapons
[Improvement] New simple laser fire sound (should help everyones eardrums)
[Change] Simple weapons substantially improved. Stats for them will require testing and feedback
The Unity 5.6 upgrade is on the way!
Expect a bit of a performance boost initially, followed by the potential for more performance enhancements as well as better graphics with all sorts of gubbins in the future as we extract the precious potential of Unity 5.6.
Whether FTD 2.0 or the Unity 5.6 upgrade hits first is still a race at this stage.
[Bug fix] Multiplayer campaign time being reset on loading save fixed
[Bug fix] Game paused on instance load after crash bug fixed
[Bug fix] Missiles being offset occasionally on fast craft when using 'apply to all' bug fixed
[Improvement] Wireless transmitter now controllable via ACB
[Improvement] New models for turrets, rubber, Rams and simple weapons
[Improvement] New simple laser fire sound (should help everyones eardrums)
[Change] Simple weapons substantially improved. Stats for them will require testing and feedback
The Unity 5.6 upgrade is on the way!
Expect a bit of a performance boost initially, followed by the potential for more performance enhancements as well as better graphics with all sorts of gubbins in the future as we extract the precious potential of Unity 5.6.
Whether FTD 2.0 or the Unity 5.6 upgrade hits first is still a race at this stage.
v1.969 [すべてのブランチ]
Unity 5.6とFTD 2.0の次のステップの前に小さなパッチで忍び寄る
[Bug fix]マルチプレイヤーキャンペーンの時間が読み込み時にリセットされました
[バグ修正]クラッシュバグが修正された後、インスタンスロードでゲームが一時停止しました
[バグフィックス] 'すべてに適用される'バグを修正したときにミサイルが高速飛行で時々オフセットされる
[改善] ACBで制御可能なワイヤレストランスミッタ
[改善]タレット、ゴム、ラム、単純な武器の新モデル
[改善]新しい簡単なレーザー火災の音(everyonesの鼓膜を助けるべき)
[変更]単純な武器が大幅に改善されました。 それらの統計にはテストとフィードバックが必要です
Unity 5.6アップグレードが進行中です!
Unity 5.6の貴重な可能性を引き出すために、最初はパフォーマンスの向上を少し期待してください。その後、パフォーマンスの向上と将来的にあらゆる種類のグッビングによる優れたグラフィックスの可能性があります。
FTD 2.0またはUnity 5.6のアップグレードが最初にヒットするかどうかは、まだこの段階で競争しています。
あと追加でアップデートが来ており
トップ画像に載せていた1軸ターレットが3*3ではなく1*1に修正された。
(2.00時に3*3と5*5が来るのだろう。
新オートキャノン
新ラージキャノン
新スモールキャノン。
レーザーはAP10?と海外のディスコード部屋で言われているが実際の威力や数値が不明。
現状 距離、水中、スモークでの威力減衰確認できず。
公式フォーラム曰く
だそうな。
あと追加でアップデートが来ており
トップ画像に載せていた1軸ターレットが3*3ではなく1*1に修正された。
(2.00時に3*3と5*5が来るのだろう。
新オートキャノン
新ラージキャノン
新スモールキャノン。
レーザーはAP10?と海外のディスコード部屋で言われているが実際の威力や数値が不明。
現状 距離、水中、スモークでの威力減衰確認できず。
公式フォーラム曰く
Cannons (small/large):
Recoil- 2000/4000 from 2/2000
Azimuth movement- 45/40 from 45/30 degrees
Reload time- 4/8 from 4/4 seconds
Velocity- 120/150 from 50/60 m/s
Damage 9000/15000 from 250/600
Armour Pierce- 1/2 from 3/4 AP
Accuracy 2/1.7 from 4/4 degrees
Autocannons:
Velocity- 250 from 100 m/s
Damage 500 from 75
Armour Pierce- 3 from 2 AP
Duration of 9 round burst- 1.125 from 0.225 seconds
Laser:
Range- 500 from 100 m
Armour Pierce- 10 from 1 AP
Ramp up time before fire- 2 from 4 seconds
Damage per second during burst- 1600 from 400
Burst duration- 5 from 11 seconds
Reload time between bursts- 3 from 5 seconds
だそうな。
このスペックだと下手な砲や武装載せるよりシンプルウェポンでハリネズミにしてインファイトしたほうが強いまであるんじゃないですかねぇ・・・
レーザーの射程500mは若干短いものの、火薬駆動でこのスペックなら虚弱で巨大なバナナ畑とレーザー砲身用意する必要がないという圧倒的アドバンテージがですね・・・
しかし2.00でブロックのAP防御を上げるという話が生きていれば、軽合金までは溶かせても鉄以上は厳しいからちょうどいいかもしれんですね
大砲の方はキネダメこそ巨大なものの、弾速とAPが木造船程度しか攻撃できない次元なので・・・使うならハリネズミ不可避
そのうちみんなこいつをパンジャンドラムに乗せて突撃しだすんだろうなぁ・・・w